#CodziennikSME24 - Kilka narzędzi dla Twojej firmy
Data: Podcast Czas czytania: ~3 minut
Listen to “#CodziennikSME24 - Kilka narzędzi dla Twojej firmy” on Spreaker.
Tym razem chciałbym przedstawić Ci kilka moim zdaniem interesujących i przydatnych narzędzi w prowadzeniu firmy (nie tylko informatycznej).
Inspiracją do tego, była moja krótka rozmowa z jednym z kontrahentów, dla którego kilka ładnych lat temu wykonałem system do tworzenia ofert, który z jednej strony komunikował się z systemem magazynowo księgowym, a z drugiej strony umożliwia łatwe i szybkie przygotowanie i wygenerowanie oferty do pliku PDF.
Do tamtej pory pracownicy do przygotowywania ofert korzystali z Exela, co powodowało to kilka problemów:
- raz, że proces tworzenia oferty trwał bardzo długo (bo pracownicy musieli skakać między Exelem a programem magazynowo księgowym, kopiowali nazwy, wklejali je potem do Exela; były trudności z wyszukaniem produktów powiązanych itp. sprawy)
- dwa, że każda, absolutnie każda oferta, była trochę inna (inne szerokości kolumn, inne marginesy, inne teksty, które powinny być stałe itp) co nie wyglądało profesjonalnie
- a trzy, że nie było łatwej weryfikacji pracy pracowników i ich działań.
System wykonany kilka lat temu nadal świetnie funkcjonuje, spełnia swoje zadanie i tenże kontrahent, szef firmy średniej wielkości o dość ugruntowanej pozycji w swojej branży, chciałby rozbudować system o możliwości zahaczające o funkcje CRMa.
Na moją propozycję o integrację z CRMem z którego obecnie korzystają, padła odpowiedź, że w tej chwili nie korzystają z żadnego CRMa tak na dobrą sprawę i że może faktycznie powinni się przyjrzeć dostępnym rozwiązaniom.
Przyznam, że troszkę mnie to zaskoczyło i skłoniło do tego, aby przygotować listę kilku narzędzi, które mogą być przydatne dla Ciebie, bo dla mnie są bardzo przydatne i trudno sobie teraz bez nich wyobrazić bieżącą pracę.
Narzędzia
Poniżej lista narzędzi, a w nagraniu troszkę szersze omówienie każdego z nich:
- sprzedaż = sklep internetowy. Więcej informacji znajdziesz np. na stronie https://ekomersiak.pl/ oraz w podcaście To się opłaca - 3 lata sklepu internetowego. Jakie błędy popełniłam i co można było zrobić lepiej? i oczywiście Mała Wielka Firma
- zarządzanie sprzedażą = CRM. Polecam np. HubSpot, ale jest naprawdę duuużo rozwiązań, również polskich
- rejestracja czasu pracy ludzi = używam i polecam Toggl
- rejestracja czasu pracy maszyn, analityka i więcej = polecam MonitorujMaszyny naszego autorstwa ;)
- ogólne prowadzenie projektów = używam i polecam darmowe oprogramowanie open-source Redmine, którego można zainstalować na swoim serwerze, albo skorzystać z rozwiązania SaaS. np. Planio, EasyRedmine
- a dla trochę młodszych, np. Trello (wirtualne żółte karteczki) oraz Slack (firmowy IRC - jeśli pamiętasz, że kiedyś coś takiego istniało ;))
A Ty z jakich narzędzi korzystasz na co dzień? Podziel się w komentarzu!